Vad händer idag ›

Flexibel & trygg semester

Vi agerar med anledning av covid-19

Senast uppdaterad 27 juli 2021. 

Våra gästers trygghet är det viktigaste för oss och vi tar situationen på mycket stort allvar. Vi följer direktiven från regeringen och Folkhälsomyndigheten och håller oss uppdaterade om det rådande läget. Ta gärna en titt i den informationsfolder som vi delar ut vid incheckning genom att klicka här. Nedan följer delar av den informationen i korthet.

Vad gäller om jag själv vill avboka?
Om du själv vill avboka din vistelse är det ordinarie avbokningsvillkor som gäller. Böda Sand följer SCR (Sveriges Campingvärdas riksförbund) och Visitas bokningsvillkor och vi förbinder oss att erbjuda den produkt eller tjänst vi sålt. Du kan läsa mer om våra avbokningsvillkor i bokningsvillkoren på din faktura/bekräftelse eller här nedan.

Ordinarie avbokningsvillkor
Utan avbeställningsskydd görs ingen återbetalning av redan inbetalda belopp.

TRYGG (295:-)
Med avbeställningsskyddet TRYGG i din bokning kan du avboka fram till dagen innan ankomst vid dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art. Det behöver då styrkas med intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Du får då en återbetalning på allt förutom avbeställningsskyddets kostnad av det du har betalat in till oss. Om du sedan innan har bokat vårt tidigare avbeställningsskydd för 295:- så är det likvärdigt med detta skydd. 

TRYGGARE (495:-)
Med avbeställningsskyddet TRYGGARE kan du även välja att avboka fram till 40 dagar innan dina ankomst oavsett anledning (utan att behöva visa läkarintyg). Efter brytdatumet på 40 dagar gäller samma villkor som TRYGG. 

TRYGGAST (795:-)
Med avbeställningsskyddet TRYGGAST kan du även välja att avboka fram till 7 dagar innan din ankomst oavsett anledning (utan att behöva visa läkarintyg). Efter brytdatumet på 7 dagar gäller samma villkor som TRYGG. 

Vid avbokning ges 100% återbetalning förutom kostnaden för det avbeställningsskydd du väljer.

Om boendet blir inställt - får jag pengarna tillbaka då?
Ja, vi följer SCR och Visitas bokningsregler och i det fall vi stänger, ställer in eller av någon annan anledning inte kan erbjuda dig ditt boende (camping, stuga) har du rätt att få pengarna tillbaka. 

Ditt egna boende. Som hemma - fast borta!
- På våra campingplatser för tält, husvagn och husbil har vi strikta brandregler som gör att varje ekipage har gott om utrymme mellan varandra så att du kan känna dig avskild och ha full kontroll över ditt eget boende, precis som hemma.

- Du som har gjort en bokning har i mån av plats möjlighet att kontakta oss och kostnadsfritt flytta till ett glesare område.

- Stugorna städas och desinficeras noggrant av välutbildad personal efter varje avresa så även i den typen av boende kan du vara helt trygg med saniteten och ha den kontroll du har hemma.

- Receptionen är uppdelad i flera olika stationer, både inomhus och utomhus, för att öka den sociala distanseringen vid ankomst. För de stationer som är inomhus finns det kösystem så att bara de som betjänas befinner sig inomhus och resten utomhus.

Nya rutiner för servicehus, restauranger, äventyrsbad, strand & butiker
- I alla våra gemensamma utrymmen har vi förstärkt och utökat rutinerna för städning och desinfektion. Varje servicehus har dedikerad städpersonal som hela tiden arbetar med att hålla desinfektionen och städningen på allra högsta nivå och säkra saniteten. (läs mer om städrutinerna genom att klicka här). Det desinfektionsmedel som vi använder är långtidsverkande och innehåller rätt PH-värde för detta ändamål. Vi har placerat ut skyltar och golvmarkeringar som betonar vikten av att hålla avstånd till andra människor i servicehusen och undvika alla typer av köbildning.

- Handsprit finns i gemensamma utrymmen, servicehus, restauranger, butiker och i äventyrsbadet. Samtliga av dessa typer av gemensamma utrymmen desinficeras dagligen.


- I våra restauranger har du möjlighet till take away-mat om du inte vill sitta inne i restaurangen och äta.
 Borden placeras glesare än vanligt och det finns öppna ytor kring take away-hämtning.

- Längs centrumgatorna och på stranden står det skyltar som uppmanar till att hålla avstånd till andra gäster.

- Vi ställer höga krav på vår personal gällande allt som har att göra med hygien och sanitet.

- Badlandet släpper in ett mer begränsat antal personer än tidigare (exklusivt för boende gäster och dagsbesökare släpps in i mån av plats på för och eftersäsong) och solstolarna (som kloreras varje kväll) ställs ut med luftiga mellanrum. 

- på butiksdörren sitter anslag som reglerar antal personer som har rätt att vistas i lokalen samt allmänt råd hur det fungerar på respektive enhet

In/utcheckning
- Vi har förstärkt upp incheckningen med ytterligare två stationer vid SportCamp. 
- Vi uppmanar till expressutcheckning där du gör din eventuella betalning online, lägger nyckeln i en brevlåda direkt från bilen

Aktiviteter & evenemang
- Vi följer Folkhälsomyndighetens direktiv när det gäller eventuella spärrar för antal personer som får vistas på evenemang och aktiviteter och agerar utifrån detta. Evenemangen kan därför komma att begränsas alternativt ställas in eller spridas ut på fler ytor/tillfällen i ett sådant läge, för allas välbefinnande. 

- De allra flesta av våra aktiviteter hålls utomhus och kan genomföras på ett säkert sätt ur smittskyddsperspektiv, annars kommer de inte att hållas.

Välkommen till en trygg semester hos oss! 
Vi hoppas att vi har gett dig svar på de frågor du har och att du känner dig trygg med bokning inför din ankomst 2021. Du kan räkna med att vi kommer göra allt i vår makt för att du ska få en trygg och säker vistelse hos oss. Vid övriga frågor finns vi på telefon (0485-22200) och mail (info@bodasand.se). 

Ring oss E-post