Vad händer idag ›

COVID-19

Med anledning av corona

Senast uppdaterad 26:e juni 2020.

Våra gästers trygghet är det viktigaste för oss och vi tar den här situationen på mycket stort allvar. Vi följer direktiven från regeringen och Folkhälsomyndigheten och håller oss uppdaterade om det rådande läget och alla utvecklingar. Ta gärna en titt i den informationsfolder som vi delar ut vid incheckning genom att klicka här.

Om boendet blir inställt - får jag pengarna tillbaka då?
Ja, vi följer SCR och Visitas bokningsregler och i det fall vi stänger, ställer in eller av någon annan anledning inte kan erbjuda dig ditt boende (camping, stuga) har du rätt att få pengarna tillbaka. 

Vad gäller om jag själv vill avboka?
Om du själv vill avboka din vistelse är det ordinarie avbokningsvillkor som gäller. Böda Sand följer SCR (Sveriges Campingvärdas riksförbund) och Visitas bokningsvillkor och vi förbinder oss att erbjuda den produkt eller tjänst vi sålt. Du kan läsa mer om våra avbokningsvillkor på vår hemsida, på din bokning eller här nedan. 

 

NYHET - Utökat avbeställningsskydd
För oss är det viktigt att du ska känna trygghet med din bokning hos oss och vi har därför gjort ett tillägg i våra villkor som gör att du aldrig behöver oroa dig för att inte kunna nyttja din bokning.

  • Du kan nu oavsett anledning avboka din vistelse fram till dagen innan ankomst och istället få hela ditt inbetalda belopp som ett tillgodo-belopp hos oss. Du kan använda detta belopp för en bokning senare i år eller valfri period under säsongen 2021, det enda villkoret är att bokningen måste göras senast den 13:e december 2020.

  • För bokningar utan avbeställningsskydd kan nämnda tillgodo-lösningen nyttjas så snart bokningen är slutbetald. För bokningar med avbeställningsskydd gäller tillgodo-lösningen redan från det att handpenning är betald.

Ordinarie avbokningsvillkor
Det vanliga avbeställningsskyddet gäller precis som vanligt fram till dagen innan ankomst. Du kan med det avboka fram till 40 dagar innan ankomst oavsett orsak och behöver då inte uppvisa läkarintyg eller liknande. Du får då en återbetalning på allt förutom 500 kr (avbeställningsskydd + administrativ avgift) av det du har betalat in till oss. Är det mindre än 40 dagar kvar till ankomst kan du få samma återbetalning men enbart i det fall du blir sjuk mot vid uppvisande av läkarintyg.

Camping & stuga - du har ditt egna boende:

  • På våra campingplatser för tält, husvagn och husbil har vi strikta brandregler som gör att varje ekipage har gott om utrymme mellan varandra så att du kan känna dig avskild och ha full kontroll över ditt eget boende, precis som hemma.

  • Vi begränsar beläggningen till max 75 procent och nybokningar som kommer in placeras ut med så mycket distansering som möjligt mellan platserna i åtanke. De gäster som redan har gjort en bokning har i mån av plats möjlighet att kontakta oss och kostnadsfritt flytta till ett glesare område. 

  • Stugorna städas och desinficeras noggrant av välutbildad personal efter varje avresa så även i den typen av boende kan du vara helt trygg med saniteten och ha den kontroll du har hemma.

  • Receptionen kommer delas upp i flera olika stationer, både inomhus och utomhus, för att öka den sociala distanseringen vid ankomst. För de stationer som är inomhus kommer det finnas kösystem så att bara de som betjänas befinner sig inomhus och resten utomhus.

Nya rutiner för servicehus, restauranger, äventyrsbad, strand & butiker:

  • I alla våra gemensamma utrymmen har vi förstärkt och utökat rutinerna för städning och desinfektion. Varje servicehus har dedikerad städpersonal som hela tiden arbetar med att hålla desinfektionen och städningen på allra högsta nivå och säkra saniteten. (läs mer om städrutinerna genom att klicka här). Det desinfektionsmedel som vi använder är långtidsverkande och innehåller rätt PH-värde för detta ändamål. Vi kommer placera ut skyltar och golvmarkeringar som betonar vikten av att hålla avstånd till andra människor i servicehusen och undvika alla typer av köbildning.

  • Handsprit kommer placeras ut i gemensamma utrymmen, servicehus, restauranger, butiker och i äventyrsbadet. Samtliga av dessa typer av gemensamma utrymmen kommer desinficeras dagligen.


  • I samtliga av våra restauranger har du möjlighet till take away-mat om du inte vill sitta inne i restaurangen och äta.
 Vi kommer placera borden glesare än vanligt och ha öppna ytor kring take away-hämtning. 

  • Längs centrumgatorna och på stranden kommer det stå skyltar som uppmanar till att hålla avstånd till andra gäster.

  • Vi kommer ställa höga krav på vår personal gällande allt som har att göra med hygien och sanitet. 

  • Badlandet kommer släppa in ett mer begränsat antal personer än tidigare (boende gäster prioriteras i första hand och dagsbesökare släpps in i mån av plats) och solstolarna kommer ställas ut med luftiga mellanrum. 

Evenemang:

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens direktiv när det gäller eventuella spärrar för antal personer som får vistas på evenemang och aktiviteter. Antingen kommer evenemangen begränsas alternativt ställas in eller spridas ut på fler ytor/tillfällen i ett sådant läge, för allas välbefinnande. 

  • De allra flesta av våra aktiviteter hålls utomhus och kan genomföras på ett säkert sätt ur smittskyddsperspektiv, annars kommer de inte att hållas.


Se gärna våra filmklipp som nämnare beskriver hur vi agerar på respektive enhet:

Intro
Del 1: Servicehus
Del 2: Stranden
Del 3: Bageriet
Del 4: Böda Beach Club
Del 5: Böddes hus
Del 6: SportCamp
Del 7: Receptionerna
Del 8: Badlandet

Ring oss E-post